Verzenden & retourneren
Pakket of briefpost vertraagd? Wacht nog even af.
Het is in deze periode helaas onvermijdelijk dat een aantal pakketten en briefpost vertraging oplopen. We begrijpen als geen ander dat dit vervelend is. We zien momenteel dat een (klein) deel van de bezorging soms langer kan duren maar dat de pakketten en briefpost in het sorteerproces zitten om bij je afgeleverd te worden.
Oorzaak van de vertraagde levering:
Door de groei van de e-commerce branche wordt een record aantal pakketten en brievenbuspakjes/ briefpost verstuurd. Dit in combinatie met oplopende personeelstekorten kan zorgen voor vertraging in het bezorgen van je bestelling.
Houd daarom rekening met een langere bezorgtijd en bestel op tijd.
Wij willen je bedanken voor je begrip.
---------------------------------------------------
Verzend Informatie:
Artikelen welke zijn besteld en waarbij er is gekozen om af te rekenen via Ideal, Bancontact of PayPal worden dagelijks* verzonden. Alle bestellingen zijn via DHL (Nederland) of PostNL (België) met trackingcode te volgen en zullen bij aflevering van een handtekening worden voorzien.
* Wij verzenden op Maandag t/m Vrijdag. Bestellingen gedaan voor 15.30 uur worden dezelfde werkdag nog verzonden, bestellingen die na 15.30 uur zijn gedaan worden de eerstvolgende werkdag door ons verzonden. Op Zaterdag, Zondag en Feestdagen zijn wij gesloten, je kunt dan wel gewoon bestellen en je bestelling wordt dan de eerstvolgende werkdag verzonden.
Verzendkosten zijn inclusief BTW, behandeling, verpakking en frankering. Vervoerskosten zijn vaste bedragen:
- Briefpost met track & trace € 3,95 (alleen Nederland)
- Pakketjes € 6,95 (Nederland) en € 8,95 (België)
Gratis verzending!
Bij bestellingen boven € 75,- betaal je geen verzendkosten (m.u.v. terugzending vanuit een afhaalpunt, zie voor meer informatie hieronder).
Briefpost België - Lees hier de wijzigingen per 1 januari 2020
Door internationale regelgeving, bepaald door de Wereldpostunie, moeten we een strikt onderscheid maken tussen het verzenden van documenten en goederen. Alle goederen zendingen moeten voortaan voorzien zijn van een verzendlabel met barcode.
Omdat de landen eisen dat de informatie over zendingen digitaal en vooraf gedeeld dienen te worden, betekent dit dat alle goederen zendingen voortaan als pakket moeten worden gefrankeerd. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op. Voordeel is dat je jouw bestelling nu altijd kan volgen via track & trace.
bron: PostNL
Extra verzendopties:
- Afhaalpunt: Je kunt er voor kiezen om jouw bestelling af te laten leveren bij een DHL (voor Nederland) of PostNL (voor België) afhaalpunt bij jou in de buurt.
Let op! Kies je voor een afhaalpunt? Pakketjes dienen dan binnen 1 week te worden opgehaald bij het gekozen afhaalpunt. Pakketjes welke niet binnen 1 week worden opgehaald worden door DHL en PostNL aan ons teruggezonden. Bij het opnieuw versturen van je bestelling zullen wij de verzendkosten opnieuw aan je doorbelasten omdat ook wij deze kosten moeten maken.
Meerdere bestellingen?
We raden aan om de artikelen onder te brengen in één bestelling. We kunnen twee apart geplaatste bestellingen niet samenvoegen, voor elke bestelling zullen verzendkosten in rekening worden gebracht.
DHL en PostNL zijn gestopt met een tweede bezorgpoging:
DHL (voor Nederland) en PostNL (voor België) zijn gestopt met een tweede bezorgpoging. Van de pakketten waarbij de eerste bezorgpoging niet slaagt (95% van de pakketten worden bezorgd bij de eerste bezorgpoging), slaagt ook vaak de tweede bezorgpoging niet. Nu DHL en PostNL zijn gestopt met de tweede bezorgpoging worden de pakketten die bij de eerste bezorgpoging niet geleverd kunnen worden, hierna direct bij de dichtstbijzijnde DHL (voor Nederland) of PostNL (voor België) locatie afgeleverd en kunnen daar dan worden afgehaald.
Let op! Pakketjes dienen binnen 1 week te worden opgehaald bij het gekozen afhaalpunt. Pakketjes welke niet binnen 1 week worden opgehaald worden door DHL en PostNL aan ons teruggezonden. Bij het opnieuw versturen van je bestelling zullen wij de verzendkosten aan je door moeten belasten.
Zending niet aangekomen?
Mocht je jouw bestelling niet hebben ontvangen en geen melding of briefje hebben gekregen waar jouw bestelling is, neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij je hiermee verder kunnen helpen.
Informatie Retourneren
Herroepingsrecht/Retourzending:
Wanneer je niet tevreden bent met je bestelling, dan kun je je bestelling retourneren (zie onderstaande stappenplan). Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer.
Voor het retourneren van je bestelling zijn de retourkosten voor jouw rekening. Wij zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan je crediteren.
! Belangrijk
Wanneer je een product of de gehele bestelling wilt retourneren dan is dit natuurlijk geen probleem. Let er echter wel op dat je zorgvuldig met het product en de verpakking omgaat. Uitgangspunt is dat je het product slechts inspecteert en dat deze inspectie niet verder mag gaan dan dat je dit in een fysieke winkel zou kunnen. Gebruikte artikelen kunnen wij natuurlijk niet meer verkopen. Retouren worden bij ontvangst door Lucky Touch beoordeelt en wanneer blijkt dat er waardevermindering van het product wordt geconstateerd, zal deze waardevermindering van het product verdisconteerd worden op de aanschafwaarde van het product. Zulks naar oordeel van Lucky Touch. Je ontvangt hiervan uiteraard schriftelijk bericht.
Stappenplan om te retourneren
Wanneer je een account hebt aangemaakt:
- Log in en ga naar Mijn account;
- Ga dan naar Mijn bestellingen;
- Klik op Bekijken;
- Onderaan de pagina zie je dan Artikelen retourneren. Klik hierop;
- Kies het aantal te retourneren producten;
- Geef aan wat de reden van retour is, de retour actie en een korte reactie. Wij gebruiken je informatie om eventuele punten te verbeteren en kunnen jouw retour dan beter begrijpen;
- Klik onderaan op Verstuur;
- Na ontvangst van je retouraanvraag ontvang je van ons verdere informatie.
Wanneer je geen account hebt aangemaakt:
- Stuur een e-mail naar onze klantenservice met daarin je retour verzoek;
- Vermeld in je e-mail alsjeblieft de volgende informatie:
- Je voor en achternaam;
- Je ordernummer, deze kan je vinden op je factuur en begint met ORD;
- Geef een bericht mee waarom je wilt retourneren. Wij gebruiken je informatie om eventuele punten te verbeteren en kunnen jouw retour dan beter begrijpen;
- Je telefoonnummer;
- Je bankrekeningnummer met bijbehorende naam van de begunstigde waar wij het retour bedrag op mogen terugstorten.
Na ontvangst van je retour aanvraag ontvang je van ons verdere informatie.
Je kunt ook het Europees modelformulier voor Herroeping gebruiken om binnen 14 dagen de koop te ontbinden.
Terugbetaling:
We streven er naar om het aankoopbedrag, inclusief de eventueel door jou betaalde verzendkosten (alleen bij retour van de gehele bestelling, bij deel retouren worden de verzendkosten niet vergoed), binnen 3 werkdagen na ontvangst en goedkeuring van het geretourneerde op je rekening terug te storten. Mocht dit om welke reden dan ook niet lukken dan mag je er van uitgaan dat het bedrag in ieder geval binnen 14 dagen, volgende op de dag waarop je de herroeping meld, zal worden terugbetaald (mits het product door ons in goede orde is ontvangen). De terugbetaling geschiedt op dezelfde wijze als hoe je de bestelling hebt betaald.